Er zijn twee verschillende soort callcentermedewerkers. Als je inbound callcentermedewerker bent, neem je telefoontjes op. Je beantwoordt vragen van klanten over een product of dienst en je handelt klachten af. Je taken lijken dan op die van een helpdeskmedewerker. Als je outbound callcentermedewerker bent, bel je zelf mensen op. Je gaat mensen dan overhalen om iets te kopen. Denk aan energie van een bepaalde energiemaatschappij, een tijdschrift voor jonge ouders of maaltijdboxen van een bepaalde aanbieder. Je houdt klant- en verkoopgegevens bij in een document.

Studies voor Medewerker callcenter

Commercieel medewerker

Meer lezen
Niveau
Vorm
Duur
Crebo
3
BOL/BBL
2-3 jaar
25874
Waar kan ik deze studies volgen?
Vraag je decaan of mentor naar de mogelijkheden.

Als Medewerker callcenter

doe ik iets met communicatie en kantoorwerk op kantoor

Kwaliteiten die bij dit beroep horen

Met allerlei soorten mensen omgaan
Netjes en beleefd communiceren
Spreken en presenteren
Uitleggen

Best passende beroepsgerichte profielen

Economie & ondernemen icoon
Economie & ondernemen

Best passende profielen

Economie