Het is jouw taak om het bedrijf bekender te maken en om klanten tevreden te houden. Je plaatst leuke tekstjes en filmpjes online. Of je deelt interessante berichten van anderen. Bovendien reageer je op berichten van mensen. Je geeft bijvoorbeeld antwoord op een vraag of je probeert een klacht op te lossen. Soms onderzoek je ook hoeveel resultaat een bericht heeft gehad. Je checkt dan onder meer hoeveel mensen erop hebben geklikt. En je denkt samen met het team na over social media acties en een planning.

Studies voor Social media medewerker

Marketing & communication specialist

Meer lezen
Niveau
Vorm
Duur
Crebo
4
BOL/BBL
3-4 jaar
25727
Waar kan ik deze studies volgen?
Vraag je decaan of mentor naar de mogelijkheden.

Als Social media medewerker

doe ik iets met communicatie op kantoor

Kwaliteiten die bij dit beroep horen

Nieuwe dingen leren
Nieuwe ideeën bedenken
Teksten schrijven

Best passende beroepsgerichte profielen

Economie & ondernemen icoon
Economie & ondernemen

Best passende profielen

Economie