Je wilt dat klanten blij zijn met het gekochte product. En dat ze de volgende keer weer bij jouw bedrijf bestellen. Je beantwoordt vragen van klanten die iets gekocht hebben of vraagt zelf naar de mening van klanten. Klachten handel je netjes af. Je houdt klanten ook op de hoogte van nieuwe producten of interessante aanbiedingen. Je stuurt bijvoorbeeld een nieuwsbrief rond. Ervaren aftersales managers ontwikkelen een strategisch aftersalesbeleid. Dit betekent dat je bijvoorbeeld regels opstelt over het omgaan met klanten.

Jij verdiept je in de klant. Klanten willen zich geen ‘nummer’ voelen!

Waar kan ik deze studies volgen?
Vraag je decaan of mentor naar de mogelijkheden.

Als Aftersales manager

doe ik iets met handel en verkoop in een winkel

Kwaliteiten die bij dit beroep horen

Anderen aansturen
Mensen adviseren
Met allerlei soorten mensen omgaan
Netjes en beleefd communiceren
Overtuigen

Best passende beroepsgerichte profielen

Economie & ondernemen icoon
Economie & ondernemen

Best passende profielen

Economie