Je werkt op de helpdesk van een bedrijf. Je ontvangt telefoontjes van klanten die een vraag hebben of een klacht. Het gaat vaak over technische dingen. Een klant belt bijvoorbeeld als hij niet begrijpt hoe een computerprogramma of printer werkt. Jij probeert door goede vragen te stellen erachter te komen wat er precies aan de hand is. Vervolgens geef je een oplossing, advies of een goed antwoord. Klant blij, jij blij! Soms beantwoord je niet alleen telefoontjes, maar ook berichten van klanten op de sociale media of via de mail.

Er bestaan ook financieel helpdeskmedewerkers. Je helpt dan bij vragen over de geldzaken. Je beantwoordt bijvoorbeeld vragen over hoe een leverancier een factuur moet indienen voor de producten die hij aan jouw bedrijf heeft geleverd.

Denk eens aan de volgende studies

Commercieel medewerker

Meer lezen
Niveau
Vorm
Duur
Crebo
3
BOL/BBL
2-3 jaar
25874
Waar kan ik deze studies volgen?
Vraag je decaan of mentor naar de mogelijkheden.

Als Helpdeskmedewerker

doe ik iets met communicatie en kantoorwerk op kantoor

Kwaliteiten die bij dit beroep horen

Flexibel reageren
Inleven in anderen
Luisteren
Mensen adviseren
Met allerlei soorten mensen omgaan

Best passende beroepsgerichte profielen

Economie & ondernemen icoon
Economie & ondernemen

Best passende profielen

Economie