‘Frontoffice’ betekent dat je aan de ‘voorkant’ van het bedrijf werkt. Dit betekent dat je direct contact hebt met klanten/bezoekers. De medewerkers van de ‘backoffice’ werken juist 'achter de schermen'. Zij zorgen ervoor dat alles goed werkt, maar zij zien de klanten meestal niet.

Jij bent bijvoorbeeld een receptioniste, een surveillant of een klantenservicemedewerker. Je helpt bezoekers en wijst ze de weg, geeft advies, verkoopt kaartjes, beantwoordt vragen, doet de administratie, enzovoort. Het kan ook zijn dat je een interne medewerker frontoffice bent. Dat betekent dat jij het aanspreekpunt bent voor medewerkers, niet voor klanten. Je regelt dan van alles voor deze medewerkers.

Studies voor Medewerker frontoffice

Commercieel medewerker

Meer lezen
Niveau
Vorm
Duur
Crebo
3
BOL/BBL
2-3 jaar
25874
Waar kan ik deze studies volgen?
Vraag je decaan of mentor naar de mogelijkheden.

Als Medewerker frontoffice

doe ik iets met gastvrijheid op een balie en evenement

Kwaliteiten die bij dit beroep horen

Helpen en ondersteunen
Met allerlei soorten mensen omgaan
Netjes en beleefd communiceren

Best passende beroepsgerichte profielen

Economie & ondernemen icoon
Economie & ondernemen

Best passende profielen

Economie

Interview met een Medewerker frontoffice