Tijdens de studie Ad Management leer je leidinggeven en coördineren van werkzaamheden binnen organisaties. Je leert over onderwerpen, als human resources, kwaliteit, verandering doorvoeren, financiën en ondernemerschap. Verder doe je verschillende vaardigheden op, waaronder communiceren, feedback geven en adviseren.
Na je opleiding kan je terechtkomen in allerlei leidinggevende functies, zoals (assistent) projectleider, teamleider of coördinator, of bijvoorbeeld office- of frontoffice-manager. Je precieze taken en verantwoordelijkheden zijn natuurlijk geheel afhankelijk van waar je werkt, dus daar is lastig iets over te zeggen. Datzelfde geldt voor je salaris: dat kan per organisatie erg verschillen. Voor starters kan het lastig zijn meteen een leidinggevende functie te krijgen. Vaak moet je eerst wat ervaring opdoen binnen de organisatie. Op dit moment is de arbeidsmarkt vrij goed, en is de kans op een baan dus groot. De vraag naar leidinggevende hangt echter wel samen met de economische groei, en kan dus snel verminderen.
Ben je benieuwd welke masters nog meer aansluiten op deze studiegroep?
Doe de Master matchmaker