Tijdens de studie E-commerce Marketing Sales verken je de wereld van online handel en marketingstrategieën. Je leert digitale platforms beheren en hoe je online verkoopcampagnes kunt opzetten. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden in het analyseren van markttrends en consumentengedrag om succesvolle e-commercestrategieën in praktijk te kunnen brengen.
Beroepen die je na het volgen van deze studie kan doen zijn bijvoorbeeld: marketingmanager, productmanager, online marketeer, sales executive, sales manager, marktonderzoeker, commercieel adviseur, brandmanager, accountmanager, exportmanager.
De baankans is goed: er is veel vraag naar online functies in de e-commerce, marketing en sales. Zowel bij grote als bij kleine bedrijven. Bedrijven kunnen niet meer om internet heen. Dat is te merken aan het aantal vacatures. Er is veel vraag naar specialistische functies als bijvoorbeeld deskundigen op het gebied van zoekoptimalisatie (SEO) en conversieoptimalisatie (CRO; het omzetten van websitebezoekers naar kopende klanten), maar ook naar meer algemene functies als marketingmanagers of e-commerce managers. Er zijn weinig marketing- en salesopleidingen die puur en alleen gericht zijn op online gebied.
Ben je benieuwd welke masters nog meer aansluiten op deze studiegroep?
Doe de Master matchmaker