Tijdens de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen leer je over hoe mensen communiceren en informatie verwerken. Je bestudeert onderwerpen zoals taalgebruik, media-inhoud, en communicatietechnologieën. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden om effectief te communiceren in zowel professionele als persoonlijke situaties. Deze studie helpt je ook bij het analyseren van media-uitingen en begrijpen van de invloed ervan op de samenleving. Verder is er in de studie ook aandacht voor verschillende culturen en het communicatie op internationaal niveau.
Met een achtergrond in Communicatie- en Informatiewetenschappen kun je aan de slag in het bedrijfsleven, bij tekstbureaus, in de reclamewereld, de media, de pr of de consultancy. Zo kun je denken aan functies als trainer, adviseur van nieuwe media, beleidsmedewerker of voorlichter. Als jij een vreemde taal onder de knie hebt, kun je ook internationaal aan de slag.
Voor afgestudeerden van de studie Communicatie- en informatiewetenschappen zijn de mogelijkheden op de arbeidsmarkt gemiddeld. Als starter heb je namelijk veel concurrentie op de arbeidsmarkt. Het volgen van een aansluitende master vergroot ook jouw kansen op de arbeidsmarkt.
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Ben je benieuwd welke masters nog meer aansluiten op deze studiegroep?
Doe de Master matchmaker