Bij de bachelor Bedrijfseconomie bestudeer je organisaties en hun omgeving vanuit de vier kerndisciplines van een organisatie: accounting, financiering, management en marketing. Deze verschillende vakgebieden zorgen er samen voor dat een bedrijf succesvol kan functioneren.
Een producent van mobiele telefoons wil een nieuwe smartphone introduceren: wat is de kostprijs van de nieuwe smartphone? Hoe financieren ze de ontwikkeling en productie ervan? Via welk kanalen en hoe gaan ze de nieuwe smartphone verkopen? Hoe kan deze smartphone zo efficiënt mogelijk geproduceerd worden? Als bedrijfseconoom verdiep je je in dit soort vraagstukken en geef je advies. Bedrijven vormen het hart van de Nederlandse economie. In de media lees je dagelijks over overnames, reorganisaties, fusies en productinnovaties. Bij Bedrijfseconomie leer je vanuit verschillende invalshoeken naar organisaties en hun omgeving te kijken. Je verdiept je in de boekhouding, financiën, marketing en het management van een bedrijf. Als bedrijfseconoom weet je als geen ander hoe een bedrijf ervoor staat en hoe je de juiste keuzes kunt maken.