Vakinhoudelijk programma

Op de lerarenopleiding Wiskunde van Driestar hogeschool verdiep je je vakmatig door je kennis en vaardigheden uit te breiden, maar vooral ook door na te denken over het waarom van bekende wetmatigheden. Mede daardoor leer je om verbanden te leggen tussen de verschillende inhouden zoals Analyse, Algebra, Meetkunde en Kansberekening.

Op de lerarenopleiding Wiskunde van Driestar hogeschool word je een goede vakdidacticus die bovendien leert om pedagogische inzichten te ontwikkelen en toe te passen. In de onderwijspraktijk (mogelijk stage) leg je onderwerpen uit en geniet ervan om samen met leerlingen te denken over getallen, vormen en structuren. Je bereidt leerlingen voor op de tegenwoordige ingewikkelde maatschappij en op een toekomstig beroep, waarbij je vooral ook op de schoonheid van de schepping wijst.

Pedagogisch-didactisch programma

In het pedagogisch-didactisch programma staan twee vragen centraal: wat is een goede leraar en hoe word je dat? In werkcolleges ga je aan de slag rond zeven thema’s die alles te maken hebben met het beroep van docent: relatie, gezag, leeromgeving, organisatie, ontwikkeling, uniciteit en verantwoordelijkheid.

Internationalisering

Elke student Wiskunde neemt gedurende zijn opleiding minstens één keer deel aan een educatieve excursie naar het buitenland, bijvoorbeeld Vlaanderen. Onderdeel hiervan is het bezoeken van een wiskundeles op een school voor secundair onderwijs en het vergelijken van de vakinhoud en -didactiek.

Bron-, mens- en inhoudgericht

Deze drie kernwoorden lopen als een rode draad door onze opleidingen heen, met als doel om onze studenten zo goed mogelijk op te leiden en te professionaliseren.

Selectie?

Nee
Voor Leraar Wiskunde is geen numerus fixus van toepassing.
Numerus fixus
Nee
Niveau
HBO
Vorm
Deeltijd Duaal
Duur
48 maanden
Plaats in Nederland
Gouda
Soort opleiding
Bachelor

Studentenbeoordelingen

Gemiddelde score
Feiten
Voertaal
Bindend studieadvies
Numerus Fixus
Instroom
Survival 1e jaar
Verdeling Vrouw/Man
Oordelen
Doorstudeer percentage
Docenten
Begeleiding
Toetsing/Tentamineren
Sfeer
Faciliteiten
Algemene oordeel over de opleiding
Windesheim
8,4
 
NL
Nee
32
59%
45% vrouw
 
22%
8,3
8,6
7,9
8,7
8,4
8,2
Hogeschool van Amsterdam
7,3
 
NL
Nee
33
59%
49% vrouw
 
22%
7,7
7,5
7,2
7,9
6,8
6,6
Hogeschool Rotterdam
7,9
 
NL
Nee
39
68%
62% vrouw
 
22%
7,6
7,9
7,7
8,6
7,8
7,6
Hogeschool Utrecht
7,8
 
NL
Nee
21
64%
29% vrouw
 
22%
7,9
8,1
7,2
8,5
7,6
7,7
HAN University of Applied Sciences
8,3
 
NL
Nee
26
76%
43% vrouw
 
22%
8,2
8,5
7,9
9
8,3
8,1
Fontys Hogeschool
8,1
 
NL
Nee
19
59%
39% vrouw
 
22%
8,5
8,5
7,5
9,1
7,7
7,4
Fontys Hogeschool
7,9
 
NL
Nee
14
59%
25% vrouw
 
22%
8
8,4
7,5
8,8
7,4
7,5
NHL Stenden
8
 
NL
Nee
17
67%
50% vrouw
 
22%
8
8,1
7,5
8,8
8
7,9
Alle scores
Bron: studiekeuze123.nl

Er zijn geen open dagen gevonden