Je leert alles over communicatie: van het schrijven van teksten of het organiseren van events tot het ontwikkelen van communicatie- en marketingadviezen. Dat doe je in een internationale context: je leert hoe je mensen met een andere achtergrond kunt bereiken. Om een boodschap duidelijk over te brengen moet je de ander goed begrijpen. Je onderzoekt daarom andere culturen en leert een vreemde taal: Duits, Spaans, Frans, Chinees, Japans of Arabisch. Je kennis van de taal helpt je om contacten te leggen en de cultuur te begrijpen. Lessen zijn in het Nederlands en het Engels.
Je werkt samen met je medestudenten aan bedrijfsopdrachten. Je begint met eenvoudige opdrachten. Bijvoorbeeld:
Dat doe je natuurlijk niet alleen. Onze internationale docenten leggen de stof aan je uit en ervaren coaches helpen je met de opdracht. Jullie bespreken hoe het gaat en waar je tegenaan loopt. Aan het eind krijg je als groep en als individu een beoordeling.
De eerste twee jaar zijn voor iedereen hetzelfde. Vanaf het derde jaar maak je je eigen keuzes: je verdiept je in een bepaald aspect van communicatie, duikt in de cultuur van een land, of verbetert je talenkennis. En je gaat op stage, in binnen- of buitenland. Jij bepaalt wat je nog wilt leren en waarin je wilt groeien. Ook daarbij krijg je hulp van je coach.